Weekend Gomoa Fetteh - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Silvano Miskotte - WaarBenJij.nu Weekend Gomoa Fetteh - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Silvano Miskotte - WaarBenJij.nu

Weekend Gomoa Fetteh

Blijf op de hoogte en volg Silvano

27 Oktober 2014 | Ghana, Kumasi

Helllooooo:)!

Als eerst wou ik naar Digya National Park, maar niemand kende het. Op google waren mooie foto's te zien met veel verschillende dieren. Het op één na grootste park stond op een nationale site, maar ze hadden geen eigen site. Het was gek dat niemand het kende en na wat telefoontjes werd duidelijk dat het park dicht was. Helaas! Het andere grote park met veel dieren ligt in het noorden en is te ver voor een weekend.

Dan maar naar het strand, ook niet verkeerd:) Het plaatsje Gomoa Fetteh, waar ook de Feyenoord academy is! Of toch niet:o?
Toen we zondag ochtend bij het hotel vroegen naar de Feyenoord academy werd ons verteld dat ze verplaatst waren begin september. haha lekker dan! Wel hebben we de academy gezien waar ze hebben gespeeld. Het is er verlaten en er viel niet veel te zien het enige leuke waren de grappige beveiligers, het stuk grond staat te koop en de gebouwen moeten bewaakt worden (Zie foto's). Het heeft ook een nieuwe naam gekregen West Africa Football Academy. De financiële relatie met Feyenoord was al een tijd geleden verbroken.

oké wie is we? Ik was samen met een Zweedse dame Erika van 23 jaar. Zij is hier tussen haar studie door voor drie maanden en hierna gaat ze op rondreis door Zuid Amerika, jealous!!

De heenreis was uiteraard weer een lange reis. om zes uur vertrokken en om drie uur kwamen we aan en dat voor een reis van vijf uur. Om het nog een beetje leuk te maken hadden we van te voren gewed hoelaat we aan zouden komen. De verliezer betaald het avondeten! Erika dacht vijf uur en ik dacht drie uur.
En uiteraard was het vijf voor drie dat we aankwamen, en natuurlijk met een beetje valsspelen. De busrit duurde vrij lang en het was een hobbelige weg. Op een gegeven moment besloten we om een taxi te nemen. Onderweg tanken op de Ghanese manier(Zie foto) Nee dat was de eerste keer dat ik dit zag. Er zijn vele 'normale' tankstations.

Het Hotel was WAUW! een paar minuten geleden zag je nog de huizen waar de lokale mensen in wonen en dan zie je ineens dit hotel. We hadden nog de goedkoopste kamer genomen, er zijn ook mooie huizen/bungalows om te overnachten die bij het hotel horen.
Zon, zee strand en palmbomen! En niet te vergeten de Pepper Steak! Het was genieten, maximaal uitrusten en paling(mijn bijnaam) voelde zich natuurlijk weer helemaal thuis in het water.
Op het strand deden de ghanezen een spel met een lepel en een limoen. De limoen op de lepel en rennen maar!
De eerste keer: tweede, de tweede keer: eerste en toen maar de eer aan mezelf gehouden. Appeltje eitje zeggen ze wel eens!
Nederland tegen Zweden een potje midget golf bleek een minder succes, ik moest het afleggen tegen een vrouw en ja ze was de betere.
Gelukkig heb ik daar al enige ervaring mee op het gebied van midget golf en toonde ik mij zoals altijd een goede verliezer:P!

We besloten de zondag tot lang te blijven ondanks dat het bewolkt was, was het vol op genieten. De zon begon te schijnen op het moment dat we wouden gaan en ja dan blijf je nog wel even!
Met de gedachte dat het nog wel eens laat zou kunnen worden voordat we thuis zouden zijn.
We gingen rond vijf uur weg, maar de terugweg ging in het begin behoorlijk snel. De taxichauffeur die ons het eerste stuk bracht was een prachtkerel. John 20 jaar geen rijbewijs en zo vrolijk als ik weet niet wat. Later ontmoette we zijn vriend Erik en na een tijdje gelachen te hebben zijn we verder gegaan. Erik vertelde Erika nog wel even dat ze op mij moest passen haha. En dat moest ze uiteindelijk ook.
Eenmaal in de bus was de weg verschrikkelijk 10km per uur hobbel in hobbel uit. bus schuin links, bus schuin rechts. Ik zat op een stoel die alle kanten op wiebelde. De ramen waren open omdat het anders te warm zou zijn, maar de uitlaatgassen van de andere auto's, busjes en vrachtwagens waren niet te harden. De autoband moest tussendoor een keer gewisseld worden en de reis was alles behalve fijn, maar het bleef hier niet bij. De eerste drie uur 'gingen' nog wel, maar nadat ik ingedoken in mezelf half had geslapen. Begon mijn buik mij parten te spelen. Wagenziek daar had ik vroeger geregeld last van met lange afstanden en nu hier in Ghana onder deze omstandigheden ook.
Bus gestopt, wij uitgestapt, ik mijn ding gedaan in een steegje en toen ging het wel weer. Bus was weg (ik was sws niet verder gaan rijden) en wij waren in een plaats die we niet kenden, het was 11 uur in de avond.
Gelukkig was er aan de overkant een hotel.
Het verkeer gaat de gehele nacht door. om 11 uur op de zondag avond is er nog veel lawaai buiten en wanneer je wakker wordt rond 4 zijn er alweer genoeg mensen aan het schreeuwen. Na een uurtje slapen in mijn eigen kamer, weer opstaan om naar kantoor te gaan, maar alles in een relaxed tempo. Of het nu 8 uur is of 10 uur dat je op kantoor aankomt dat maakt allemaal niet uit. In mijn volgende verslag over de cultuurverschillen zal ik daar verder nog op ingaan.

Oké, Nu is het 27 oktober en ik ben hier nog 3 maanden en 1 week. Waarvan 2 weken vakantie rond kerst en 2 weken rondreizen vanaf half januari. De aankomende twee maanden moet er flink voor school worden gewerkt!

In de vakantie en tijdens de rondreis worden er meer plaatsen bezocht o.a. de West African Football Academie, Het Nationale park en verschillende dorpjes in het noorden en de verschillende stranden. Voor nu blijf ik de eerste weekenden in Tanoso om s'maandags fit voor school bezig te kunnen gaan en ik blijf niet alleen voor mezelf, maar ook voor Thomas de zoon van 14 jaar. Toen we bij de oude academie van Feyenoord waren vroeg ik de beveiliger(een man die er zes jaar had gewerkt) of het mogelijk was om een speler mee te nemen en dat hij een proefwedstrijd kon spelen en ook of het geld kost om deel te nemen aan de academie. Het was mogelijk en het was kosteloos. Begin januari wil ik Thomas meenemen en voor die tijd moet er hard worden getraind om hem maximaal fit te krijgen. Hij is niet de beste voetballer die ik hier tot nu toe heb gezien, maar potentie heeft hij zeker. Nee heb je en ja kan je krijgen verteld een goede vriend mij altijd!

Bedankt voor het lezen,

Groeten vanuit Ghana.


  • 27 Oktober 2014 - 17:09

    Chayenne:

    Leuk verslag weer

  • 27 Oktober 2014 - 17:59

    Ina:

    Zo dat was weer een hele ervaring voor je. de zee dat is het toch wel voor je he?
    Zon Zee Strand en Palmbomen daar doe je het voor. Weer een mooi verslag Silvano. liefs van ons

  • 27 Oktober 2014 - 19:13

    Rita Ligtenberg:

    Mooi verhaal Sil, ben benieuwd naar de cultuurverschillen, geniet ervan! Wij zijn nu bij Harm en daar genieten wij van.

  • 01 November 2014 - 15:00

    TANJA:

    Sil, wat maak je veel mee! wat zie je veel! en wat een ervaring om in al die onverwachte omstandigheden toch een goede oplossing te vinden for the time beiing. Jij en/in Ghana lijken gewoon een goeie combi.

  • 01 November 2014 - 17:45

    Harm:

    Leuk verslag weer kerel.
    In onze roadtrip was er helaas een andere verliezer met midgetgolf.
    Je maakt veel mee kerel. Nice and Bright.

    Cheers Amigo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Kumasi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2015

Afscheid

14 Januari 2015

Oud en nieuw en rondreis deel 2

11 Januari 2015

Kerst en rondreis

20 December 2014

Samenvatting laatste weken

22 November 2014

Cultuurverschillen
Silvano

Actief sinds 06 Okt. 2014
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 4250

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: